Andrei87 scrie:
In ce an s-a mutat statia de la Mures? Important si asta de mentionat, pt ca am o banuiala ca in noptile radiative minima era cu vreo 2 grade mai ridicata in vechea locatie.
Statia a avut mai multe amplasamente de-a lungul anilor. S-a infiintat in 1879 si a functionat fara intrerupere pana in 1918 in zona de nord a orasului, pe terenul actualei UMF, la baza dealului de la Platou, pe o terasa joasa, la 345m. In 1923 s-au reluat activitatile, cu mici intreruperi pana in 1940. Pozitia a fost tot pe o terasa joasa, la 346m, in zona centrala. Intre 1940 si 1944 a functionat din nou fara intrerupere sub statul maghiar, cand din nou s-au intrerupt masuratorile cateva luni pana a revenit statul roman. In februarie 1946 a reinceput activitatea in aceeasi zona centrala. In ianuarie 1951 s-a mutat definitiv in zona cea mai joasa a orasului la 310m in lunca Muresului. In 1954 s-a relocat cu 50m spre sud impreuna cu constructia cladirii de la aerodrom. A stat acolo pana in 2013, cand s-a mutat in actuala locatie, tot in lunca, dar cu 800m spre sud. Practic, a fost scoasa cumva din acea aglomeratie urbana unde fusese inghitita de oras mai ales dupa 2000. Cred ca despre mutarea asta spuneai, Andrei. Din mai 2013.
Niciodata nu am inteles de ce nu a fost inclusa aceasta statie in niciun circuit international. E o statie cu un sir de aproape 150 de ani cu putine intreruperi majore de mai multi ani. Apoi, a suferit foarte putine mutari in comparatie cu alte statii, iar mutarile nu au fost majore. Statia si cand functiona pe o terasa, era cu un nivel mai sus decat lunca Muresului, aproximativ 30m, diferentele nu erau majore. Cel mult 1-2 grade la minime pe inversiune. Adica nu sunt diferentele cum sunt acum intre statia de la Platou si cea de jos. Si asta se vede si din minime si din maxime si din recorduri. Sunt impartite in mod egal pe tot intervalul de functionare al statiei.