The_Weather_Man scrie:
pai daca folosesti un psihrometru, care consta defapt dintr-un ''termometru uscat'' si unul ''umed'' la care se adauga si o morisca actionata mecanic, temperatura punctului de roua nu este altceva decat temperatura indicata de termometrul umed.
Gresit! temperatura termometrului umed este de regula mai mare decat punctul de roua si nu devine egala cu acesta decat la saturatie, adica umiditate relativa 100%.
Temperatura termometrului umed este temperatura la care se poate raci aerul de o umiditate relativa data in procesul de saturare cu vapori prin evaporarea apei dintr-un rezervor nelimitat (in acest caz racirea este data de procesul de evaporare, care consuma caldura latenta din aer)
Temperatura punctului de roua este temperatura la care trebuie racit la presiune constanta aerul de o umiditate specifica data pentru a se produce saturatia. In acest proces presiunea vaporilor saturanti, care depinde numai de temperatura, scade odata cu aceasta pana devine egala cu presiunea partiala a vaporilor din aer, care se mentine constanta in timpul procesului, pentru ca nu se adauga vapori, ca in cazul precedent